قیمت آلاچیق و پرگولا

۶ بازديد

آلاچیق

یک فضای نیمه باز وسرپوشیده است که به عنوان سایبان مورد استفاده قرار می گیرد.

از آلاچیق ها در فضاهای سبز، محوطه سازی ویلا ها، روف گاردن،پاک ها و باغچه ها به کار می رود .درحالی که در این فضا ها قرار می گیرند باید به فضای محیط اشراف داشته باشند تا از دیگر المان های فضای اطراف استفاده کنند و لذت ببرند.

آلاچیق ها محل مناسبی برای استراحت و دورهمی های دوستانه است.

آلاچیق

آلاچیق

انواع آلاچیق ها

آلاچیق ها در شکل ها و ابعاد هندسی، سنتی، مدرن ساخته می شوند واکثرامستطیل، مربع، هشت ضلعی، شش ضلعی و… قابل ساخت است.

انواع مدل آلاچیق

چوبی

سنتی

فلزی

سنگی

سیمانی

پیش ساخته

ترکیبی

پارچه ای

حصیری

پرگولا

شیشه ای

کلاسیک

 

قیمت آلاچیق

قیمت وهزینه به اندازه، مدل و جنس آن بستگی دارد برای مثال: چوب سرور سبک و ارزان است و جزو پر فروش ترین های بازار یا آلاچیق مربعی شکل رایج و پر کاربرد، کم حجم و ارزان است و یا  پرگولا با چوب ترموود فنلاند از قیمت بالایی برخوردار است.

 

 

چرا ممکن است که دو آلاچیق هم شکل قیمت های متفاوتی داشته باشند؟

همان طور که قبلا گفته شد نوع متریالی که در آلاچیق ها استفاده شده است تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد برای باید توجه داشته باشیم که محل نصب آن عامل تعیین کننده در قیمت آن است و شما را  وادار می نمایید تا از متریال خاص استفاده نمایید.

 

هزینه حمل و نقل و نصب آلاچیق

هزینه نصب بستگی به نزدیکی ویا دوری محل نصب و همینطور در اختیار گذاشتن  محلی برای استراحت و خواب نفرات نصب دارد. قیمت ها بر مبنای متر مربع می باشد.

 

چطور می توانیم آلاچیق به صرفه بخریم؟

شما می توانید از طراحان و مشاوران متخصص در این حوزه کمک بگیرید  با کمک گرفتن از آنها  می توانید محیط موجود خانه، ویلا و یا… شما برای ساخت و طراحی بهینه سازی کرد و بهترین و کم هزینه ترین نوع خرید آلاچیق را برایتان به ارمغان بیاورد در حال حاظر  آلاچیق های پرگولا جزو مدرن ترین و زیبا ترین آلاچیق ها قرار دارند و آلاچیق های چوبی و پیش ساخته و شیشه ای ارزان ترین نوع آلاچیق است.

 

نکات مهم و ضروری هنگام خرید و انتخام آلاچیق

شما باید با توجه  به فضای و محیطی که دارید آلاچیق انتخاب کنید.یکی از مهم ترین مزیت آلاچیق ارائه چشم اندازها و فضاهای سبز است، اگر برای ویلا و یا باغ  آلاچیق های مسقف و محفوظ مورد نظرتان  است واگر نمی خواهید فضای دیدتان را با دیوار سیمانی محدود کنید می توانید ازشیشه های سکوریت را برای دور گیری آلاچیق استفاده کنید.

آلاچیق های فلزی جزو با دوام ترین نوع آلاچیق است. ولی باید به صورت دوره ای به آن رنگ زد تا زنگ نزند.

خرید آلاچیق های بزرگ برای جلسات رسمی و مهمانی های بزرگ انتخاب ویژه ای است که مراسم شما را جذاب و خاص می کند.

اگر محل زندگی سردی دارید شما می توانید  از آلاچیق هایی با سقف یک تکه، متریال چوبی ویا ساندویچ پنل برای سقف و دیوار های آلاچیق ها می تواند انتخاب مناسبی باشد.

اگر محل زندگی شما گرم و خشک است می توانید از آلاچیق هایی با سقف سفالی استفاده کنید تا محیط داخلی آلاچیق را خنک نگه می دارد.

 

پرگولا

پرگولا یک ساختار چارچوب دار سفارشی در فضای باز است که معمولا از فلز یا چوب ساخته می شود.این مدل آلاچیق  دارای تیرک هایی بوده که بر روی آنها سقف قوس وصاف  دار قرار می گیرد که از یک منظره نگهدارنده شاخه های درخت تاک می باشد .شبکه سر پوشیده بالا می تواند باز شود یا به عنوان پوشش برای جلو گیری از نور آفتاب استفاده شود.

جهت اضافه  کردن فضای خصوصی و ایجاد سایه، می توانید آن را به بنا وصل کرده و فضایی جهت نشستن درنظر گرفت، اما می تواند بعنوان فضایی مستقل وجدا از بنا، بعنوان نقطه کانونی در چشم انداز نیز ساخته شود. پرگولا دارای فضای خصوصی بوده ومانع از مشرف شدن می شود که البته این امر را مدیون شاخه های تاک و طراحی پرگولا بوده که منظره زیبایی را خلق  می نماید.

طاق بست، داربست درخت مو، آلاچیق، گاراژ بدون سقف و شبکه مشبک ، این ساختار ها معمولا دارای ساختاری مشابه با پرگولا بوده یا دارای عناصر مشابه می باشند. به همین خاطر تفاوت ها وشباهت های آنها را بررسی می کنیم.

پرگولا

پرگولا

انواع پرگولا

سقف باز

این مدل پرگولا به خاطر داشتن سقفی باز دارای ظاهری مدرن است که به افزایش ارتباط با محیط اطراف کمک می کند. حریم خصوصی را کاهش می دهد و جریان هوای بیشتری درون سازه وجود دارد.

 

شیروانی

این مدل پرگولا دارای سقفی زاویه دار و شیب دار برای هدایت آب برف باران می باشد و نمایی سنتی و کلاسیک دارد

 

خورشیدی

این نوع پرگولا دارای سایبان های دارای سقف خورشیدی قابلیت جذب نور خورشید را دارند. می توان از ترکیب سبک مدرن  و کلاسیک در ساخت سقف خورشیدی استفاده کرد

 

بادبانی

پرگولای بادبانی سقفی شبیه به بادبان قایق دارد که قابلیت جمع کردن دارد و ظاهری مدرن و بسیار زیبا برای سازه ایجاد می کند.هنگام ساخت این نوع پرگولا باید توجه داشته باشیم که پارچه مورد استفاده مقاومت لازم در برابر باران و نور خورشید را داشته باشد.

 

هنگام ساخت پرگولا از چه اکسسوری هایی می توان استفاده کرد

برای زیبایی داخل و خارج پرگولا می توانیم از اکسسوری های مناسب استفاده کنیم.اگر این مدل سازه را در ورودی ویلا ها و یا خانه های خود  قرار داده اید بهترین انتخاب برای تزیین آن فلاور باکس است و یا می توانید از سقف هایی پارچه توری استفاده کنید و ظاهری بسیار مدرن در پرگولا ایجاد کنید. لازم به ذکر است که بگوییم برای پرگولا هایی با سازه های فلز  می توان از شیشه های دوجداره استفاده کرد و نمایی به وجود آورد.

 

نکاتی برای استفاده از پرگولا

زمان ساخت سازه پرگولا باید مشخص کنیم که فضای آن را برای چه تعداد نیاز داریم، اگر محدودیت فضا برای ساخت پرگولا ندارید پس بهتر است یک پرگولای بزرگ بسازید که برای دورهمی وجشن های بزرگ نیز فضای کافی داشته باشد.

جنس آلاچیق یا سایبان را باید متناسب با آب و هوایی منطقه مورد نظر باشد.

برای مثال

بهتر است در مکان  هایی پر بارش از چوب استفاده نکنیم چون در چنین مکان هایی بهتر است از یک سقف مناسب برای جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل پرگولا استفاده کنید.

 

قیمت پرگولا

قیمت پرگولا و سازه های چوبی با رنگ مقاوم در برابر بارندگی، رطوبت وچوب مقاوم متفاوت می باشد. البته باید گفت ابعاد تیرها ، سکوی داخلی سایبان، نرده های چوبی یا آلاچیق این قیمت تغییر می کند. یعنی محیط سازه، آب وهوا، اندازه، چوب، فلز، اکسسوری که  در پرگولا استفاده می شود نقش زیادی در قیمت پرگولا دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.